Sidor

tisdag 12 juni 2012

Nossan på Nationaldan

Tjenare!
Jag har inte skrivit här för det har inte varit så jättemycket till tur med fisket. (Otur) ;)
Men ändå.. Jag och Lilson var vid Nossan på Nationaldagen, det ända vi fick var 4 gäddyngel under ett kilo.

Här har ni historien:

Klockan 21:00 på tisdagen innan Nationaldagen anländer jag till Lilsons husvagn i Grästorp.
Vi fixar lite med grejerna och planerar fisket. När vi bäddat och gjort i ordning lägger vi oss.
Klockan 11 på kvällen somnar vi i en riktigt skön husvagn, solen lyser som den brukar i Juni.
På morgonen drar vi i oss några mackor och börjar packa kärran med fiskegrejerna.
När vi gjort det tar vi och åker ut till Nossan.

Vi fiskade först i Hallera som ligger cirka kilometern från Grästorp, där fick vi inte ett hugg men Lilson gick vidare och hittade ett ställe cirka 200 meter från det andra. Där fick han en gädda på första kastet och gick då och hämtade mig i Hallera. Jag följde med honom till det nya stället och kastar ut.
När jag bara har 2 meter till land ser jag att något rör sig i vattnet och gäddan hugger. Ingen speciell fight dock...
När vi kastat i kanske 1 och en halv timme utan att få ett hugg rör vi oss lite längre bort.
Vi kommer fram till Tengene, vi cyklade in i Tengene och parkerade våra cyklar bredvid ett gammalt sågverk. Vi rör oss ner till vattnet och ser att det bästa stället är upptaget av en barnfamilj.
Vi ställer oss en bit bort och kastar, ingenting på cirka halvtimmen men tillslut får jag en liten gädda.
Ingen stor men blir rätt glad eftersom det inte hänt så mycket på några timmar...
Vi kastar och kastar och tillslut flyttar sig familjen.
Vi går dit och ställer oss och vips, napp på första kastet.
Lilson drar upp den enkelt och kastar i den igen, när vi fått den bestämmer vi oss för att åka hem.
Ja, det var väl den historien, inte så stora fiskar men som vanligt har vi skôj när vi fiskar.

Skitfiske på er!



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar